CPP Investments

CPP Investments has partnered with the Retired Teachers Association of Manitoba (RTAM) to help improve communication with the community who is about to or is currently accessing the Canadian Pension Plan.

In this partnership, RTAM will meet in person with CPP Investments every two years in advance of their in-person community updates and public speaking sessions. This partnership also allows the office and RTAM Board of Directors, unprecedented access to the CCPI leadership to help with our own development and growth. Recently Dr. Heather Munroe-Blum from CPPI met with RTAM President Linda Blair, their meeting, planning session and discussions, now paving the way for new Emeritus and Emerita members and committee formation with RTAM.

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About CPPI

The CPP Investment Board was established by an Act of Parliament in December 1997.

We are accountable to Parliament and to federal and provincial ministers who serve as the CPP stewards. However, we are governed and managed independently from the CPP itself, and operate at arm’s length from governments.

We take our responsibility to Canadians very seriously and operate with a clear mandate – to maximize returns without undue risk of loss.

Our detailed mandate and objectives

Our mandate is set out in legislation. It states that:

  • We invest in the best interests of CPP contributors and beneficiaries.
  • We have a singular objective: to maximize long-term investment returns without undue risk, taking into account the factors that may affect the funding of the Canada Pension Plan and its ability to meet its financial obligations.
  • We provide cash management services to the Canada Pension Plan so that they can pay benefits.

Our unique structure

The CPP Investments mandate is based on a governance structure that distinguishes us from a sovereign wealth fund. We have an investment-only mandate, unencumbered by political agendas and insulated from political interference in investment decision-making. Our management reports to an independent Board of Directors.

In carrying out our mandate, we aim to continually develop, execute and enhance the investment strategy that balances prospective risk and reward in order to ensure the long-term sustainability of the CPP Fund.

Notre Mandat

L’Office d’investissement du Régime de pensions du Canada (« l’Office ») est une société d’État créée par une loi du Parlement en décembre 1997.

Nous rendons des comptes au Parlement et aux ministres des Finances fédéral et provinciaux, qui sont les gérants du RPC. Cependant, nous sommes régis et gérés de manière indépendante du RPC et n’avons pas de lien de dépendance avec les gouvernements.

Nous prenons très au sérieux notre responsabilité envers les Canadiens et exerçons nos activités en respectant notre mandat, soit dégager un rendement maximal tout en évitant des risques de perte indus.

Notre mandat et nos objectifs

Notre mandat, défini dans notre loi directrice, est le suivant :

  • investir dans l’intérêt des cotisants et des bénéficiaires du RPC;
  • réaliser notre objectif unique, soit optimiser le rendement à long terme tout en évitant des risques indus, en tenant compte des facteurs pouvant avoir un effet
  • sur le financement du RPC ainsi que sur son aptitude à s’acquitter de ses obligations financières;
  • fournir des services de gestion de la trésorerie au RPC afin qu’il puisse verser les prestations.

Notre structure unique

Le mandat de Investissements RPC s’appuie sur une structure de gouvernance robuste qui nous distingue des fonds souverains. Notre mandat, qui est axé uniquement sur le placement, est à l’abri des programmes politiques et de toute ingérence politique dans la prise des décisions de placement. Les membres de la direction rendent compte à un conseil d’administration indépendant.

Pour mener à bien notre mandat, nous nous employons à élaborer, à mettre en œuvre et à améliorer, de façon continue, la stratégie de placement qui, grâce à un équilibre entre les risques et les rendements prévus, sera la plus efficace, d’après nous, pour favoriser la viabilité à long terme du RPC.

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